Sunday 1 May 2011

Di Mana Aku

Aku mencari arah yang dituju
Arah yang semakin kabur dari pandangan
Kelam dibayangi gelap malam
Aku semakin nanar
Mengagau aku dalam kegelapan
Mencari biasan cahaya
Yang sudi bersama aku
Mengiringi setiap detik langkahku
Melewati Setiap denyutan nafasku
Tapi aku  hampa………
Tiada cahaya yang sudi bersamaku
Hanya kelam yang mengaburi senjaku
Senja yang berlabuh
Melewati hari-hari yang berlalu
Tinggallah aku seorang
Yang akan terus mencarinya
Tapi tak pasti sampai bila….
Aku bertanya sendirian
Di mana aku tika ini wahai akalku?
Dimana pijak aku wahai badanku?
Dimana…katakanlah?
Kenapa aku begitu terasing di sini
Terasing dalam arus yang aku cipta sendiri
Fatamorgana apa yang melanda diriku?
Aku semakin keliru…
Aku  menoleh ke belakang….gelap
Aku memandang ke hadapan…kabur
Apa yang aku inginkan sebenarnya…….
Aku tersenyum……….
Kini aku pasti jawapannya
Aku sebenarnya mendambakan hidayahMu
Memberi cahaya untuk hari esoknya
Untuk aku terus menjadi khalifahMu
Di bumi yang kudus ini

                                                                                                            
                                                                                                                                                                                                            

No comments:

Post a Comment